زندگی

عشق من

زندگی

عشق من

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

Mohammad jafari
۱۳ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۲۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

پسر و پدری داشتند در کوه قدم می زدند که ناگهان پای پسر به سنگی گیر کرد به زمین افتاد و داد کشید: آ آ آ ی ی ی!!

صدایی از دور دست آمد: آ آ آ ی ی ی!!

پسرک با کنجکاوی فریاد زد: کی هستی؟پ

Mohammad jafari
۱۱ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۰۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
عشق یعنی پاک بودن در فساد / آب ماندن در دمای انجماد . . .
Mohammad jafari
۱۱ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۵۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
Mohammad jafari
۱۱ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۵۵

موسیقی



Mohammad jafari
۰۸ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۱۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر



Mohammad jafari
۰۸ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۵۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
Mohammad jafari
۰۸ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۵۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

جدا کننده متن, جدا کننده متن جدید, جدا کننده متن زیبا, انواع جدا کننده متن, عکس جدا کننده متن


۱- آینه خوانی یا وارونه خوانی

رشد ناکافی حرکات چشم، تدریس و آموزش نامناسب،  تند خوانی، عدم توجه وبی دقتی و در موارد خیلی شدید، اختلال در سیستم عصبی از جمله دلایل بروز این مشکل می باشد. به منظور درمان، ضمن تاکید به خواندن متون از راست به چپ، می توانید کلمه یا جمله ای  را با انگشت یا کارت بپوشانید و از دانش آموز بخواهید به تدریج قسمتی از کلمه یا جمله را که دستتان از روی آن برداشته می شود، را بخواند. ضمنا کشیدن خط زیر کلمه یا جمله، کشیدن فلش از راست به چپ زیر کلماتی که کودک در خواندن آنها مشکل دارد، تعقیب حروف با انگشتان، استفاده از تخته مغناطیسی و حروف برجسته مفید می باشد.


حذف کردن کلمات یا حروف (جاگذاری )

دلایل عمده بروز این مشکل عدم شناخت کلمه، ناتوانی در تلفظ صحیح کلمه از طریق تجزیه صداها و همچنین عادات نادرست خواندن می باشد. برای درمان باید توجه دانش آموز را به کلمه ای که حذف کرده جلب نمود و از او خواست به همراه سایر دانش آموزان متن را بخواند. استفاده از کاغذ راهنما (فلش) و یا گذاشتن انگشت زیرکلمه به روان خوانی اوکمک می کند.


۳- جایگزین کردن یک کلمه به جای کلمه دیگر (تغییر افعال به میل خود)

بی دقتی و عدم شناخت کلمه (یعنی کلماتی که با معنی جمله مطابقت ندارد) باعث بروز این مشکل در خواندن  می شود.
اگر بروز مشکل ناشی از بی دقتی باشد، باید توجه کودک را به کلمه جایگزین جلب نمود و از او خواست متن را همراه با سایر دانش آموزان بخواند. ضبط صدای کودک هنگام خواندن و سپس گوش دادن او به صدای خودش به وی کمک خواهد کرد.
جایگزینی ناشی از شناخت کلمه را با استفاده از درست کردن کارت لغاتی که کودک در خواندن آنها دچار اشکال است و  همچنین تاکید روی بخش و صداکشی می توان درمان نمود.


۴- تکرار کلمه یا عبارت

سه دلیل اصلی بروز این مشکل عدم شناخت کلمه، ناتوانی در ترکیب صداها و عادات نادرست هنگام خواندن می باشد.
باید توجه دانش آموز را به کلمه یا عبارت تکراری جلب نموده و  از وی خواسته شود متن درس را با دیگران بخواند.
ضمنا به او تاکید شود تا قبل از خواندن متن، آن را برای خود مطالعه نماید. در ابتدا مطلب آسان تر در اختیارش  قرار گیرد و با پیشرفت  او، متن مشکل تر شود.


  ۵- اضافه کردن کلمات به جمله

اشکال در درک مطلب و بی توجهی به متن از دلایل بروز این مشکل می باشد.
افزایش گنجینه لغات،  استفاده از کلمات هم خانواده،  شرح تصاویر کتاب توسط معلم و دانش آموز، پیدا کردن اصل مطلب در متن، بحث و گفت و گو در مورد مطلب یا داستان قبل از خواندن آن و خواندن متن همراه با سایر دانش آموزان  از روش های درمان می باشد.  
در پایا ن  از مباحث مطرح شده می توان نتیجه گرفت که برای تقویت مهارت خواندن در دانش آموزان تنها معلم و مدرسه دخیل نمی باشند، بلکه برای این امر مهم ، علاوه بر نقش کلیدی معلمان در مدارس، خانواده و رسانه های دیداری و شنیداری جامعه نیز، نقش مهمی را بر عهده خواهند داشت . خانواده با مهیا کردن محیطی فرهنگی در خانه، چه قبل از دبستان و چه در حین تحصیل  و رسانه ها خصوصا تلویزیون  با ارائه برنامه های آموزشی متناسب با روحیه کودکان ، نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا می کنند .

جدا کننده متن, جدا کننده متن جدید, جدا کننده متن زیبا, انواع جدا کننده متن, عکس جدا کننده متن


موضوعات مرتبط: روان شناسی کودکان و نوجوانان
Mohammad jafari
۰۷ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۰۱ موافقین ۰ مخالفین ۱ ۰ نظر